min text lästes upp i kyrkan för mormor

jag skrev en text på bilddagboken den dagen mormor dog och den tyckte min moster att jag skulle läsas upp i kyrkan , men jag ville inte stå där framme så prästen läste upp min text till mormor



" jag kommer ihåg när du gjorde dina super duper goda bacon

till mig och moa , vi älskade dom ! och när jag och moa satt

på balkongen och drack läsk,åt chips och kasta blomblad på

folk som gick nere på trottoaren , och när moa tappa en tand

när vi satt på balkongen.. alltid när jag skulle sova hos dig

ville jag alltid hem eftersom du alltid snarka så högt, jag var lite då

så ni vet , och du hade alltid 2 täcken och 3-4 filtar på dig när

du sov mormor. när du bodde i lägenheten var allting så bra ,

du var pigg och glad hela tiden ! men sen blev du sjuk och fick

alzheimers och du flyttades till ålderdomshem. du var nästan

samma person som när du var frisk. kommer ihåg när du körde

mig , även moa , på rullatorn i korridorerna , vi skratta och hade

jätte kul ! och allt ditt godis i kylskåpet, din glashöna Agna sen

sa du alltid " ska du kolla om Agda har värpt " så var där alltid

godis. det finns så sjukt många minnen med dig mormor ..

men med tiden blev du sämre och sämre ..


och nu finns du inte med oss längre ..


jag kommer aldrig i mitt liv glömma dig mormor ! jag har varit

med dig sen jag föddes , du har sätt mig växa tills nu, du har

hjälp mig osv. du betyder otroligt mycket för mig ska du veta.

och när dom berätta för mig i morse att du hade lämnat oss

var det så overkligt , jag kunde inte fatta.. men nu har jag

förstått att  jag aldrig mer kommer få träffa dig , och det känns

jätte jobbigt .. jag gråter och gråter , insett att jag aldrig mer

kommer få känna dina kramar, kommer aldrig mer få höra din

röst eller aldrig mer få se dig i verklighet. jag tänker på dig !


jag älskar dig mormor "


Kommentarer
Postat av: Hampe

finns om det är något...

2010-03-05 @ 19:50:17

kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0