TALAR UT

Ibland kan man råka ut för stress. Till exempel när man har för höga krav på sig, när allting ska vara perfekt och utseendet är jätte viktigt. Jag har råkat ut för allt detta och håller nu på att övergå till Nina igen som alla känner igen. Jag har haft det skit tungt och verkligen jobbat röven av mig för att kunna göra alla läxor. Men inte ens det har räckt till. Jag har tycker att jag är totalt värdelös, för att alla andra klarar det ju? Alla klarar läxorna, alla tycker bra/bryr sig inte/ eller tar dom som dom är för sitt utseende. Det verkar så enkelt för alla.
.
Jag har fastnat i en krets med att bry sig allt för mycket med sitt utseende. Jag kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag ens hört att " sluta bry dig så mycket om hur du ser ut! Du är fin!" Men ni fattar verkligen inte hur svårt det är att bara släppa utseende. Det är jätte svårt för mig. Vi satt och snacka i skolan när vi gick upp. Jag skämdes att säga att jag gick upp klockan halv 7, när alla andra gick upp i snitt kvart i 8 typ. Jag skämdes. För att jag är så fixerad av mitt utseende, hur jag ser ut, att jag måste fixa mig för att må bra. Om jag inte hittar några fina kläder kan jag vägra att gå till skolan. Det är sjukt jobbigt! Och dock, tror jag att jag fastnat här. Jag ska försöka få bra lite självförtroende!
.
Jag har alltid haft väldigt höga krav på mig själv. Till exempel det nu med utseendet, men även skolan och andra saker. Jag har skrivit i alla mina utvärderingar på skolan står det att jag ska nå upp till VG i alla ämnen. Men hur mycket får jag inte jobba för det? Jo, jag jobbar röven av mig och när jag tycker det blir skit dåligt, fast det är okej, måste jag skriva eller göra om det eftersom jag har sån dille på att det ska bli bra, jag måste tycka det själv! Många av mina lärare säger att jag är jätte duktig osv. Jag säger absolut inte för att skryta! Men dom säger det. Inte för jag tar åt mig. Inte överhuvudtaget. Jo, kanske ibland bara när jag är nöjd med det.
.
Ang självförtroende, det är nog allt jag behöver. Jag har nog allt annat. Jag har kommit närmre dom jag alltid velat komma närmre. Sanne, Felicia och Sara. Jag älskar er så otroligt mycket! Jag har så mycket i hjärnan nu som bara vill komma ut, men jag finner inte riktigt orden. Men, ja.. Jag har hamnat i en otrolig stressperiod och mår kanske inte på topp. Men jag vill säga tack till mamma,pappa. Tack Sanne, Felicia och Sara. Tack Mathias älskling och tack till mina mentor, Mats och "min extra mamma Anne." Eller, ja hon är som en extra mamma, för jag har växt upp med henne. Mamma och pappas bästa vänner eller  vad man ska säga, så ni inte tolkar det fel. Ni är så jäkla underbara!


Kommentarer
Postat av: sara

gud nina, vet absolut inte vad ja ska skriva.

jag börja gråta av denna texten..



allt med ditt utseende fixerande, det spelar absolut ingen roll om du inte har smink, inget löshår, oplattat hår och såkallat "fula kläder" eller om du har smink, löshår, plattat håret och "fina" kläder. . DU ÄR FIN SOM DU ÄR! jag struntar i om du går upp halv7 och fixar dig varje dag innan skolan, det är ju så DU gör. eller hur?och INGEN kan hindra dig, du gör precis som du vill. ditt liv, ditt val! sen är det andra (som jag tex) som inte pallar fixa mig/sig för att gå till skolan, och det är ju mitt/vårt val. du ska inte påverkas av hur andra är/ser ut/gör. för du bestämmer helt själv! blont hår, brunt hår? smink, inget smink? löshår, inget löshår? osv, DET KVITTAR. du är fin PRECIS som du är, i vilket läge som helst! naturlig skönhet ,kallas det hjärtat.. och det är precis vad du har!



men bara så du vet, finns jag alltid vid din sida, för att stötta dig genom allt. vi kan klara allt tillsammans, okej? du är så jäkla bra att denna texten blev så jävla dålig. men du ska veta att jag älskar dig nina, för den du är.

tack för att du också alltid finns för mig, när ja behöver någon!

<3<3<3 iloveu

2010-09-09 @ 22:07:53
URL: http://saraaamanda.blogg.se/
Postat av: felicia

älskling?

du är så bra man kan bli i mina ögon, du ska bara inse det med! vi är här och stöttar dej. vi kommer ha en toppenkväll på lördag! jag älskar dej <3

2010-09-10 @ 08:02:18
Postat av: madelene (if u notice me...

Hej nina ... de är inte bara du som mår dåligt, och de förstår jag .. jag har varit lite som du hade för högra krav, och de hamnade i ett helvete där jag inte klarade av någonting.. . Jag hade inga vänner när jag gick i 3an, för då! var jag ingen? inget smink inget? jag såg upp på dig, och många fler hur jag ville bli, och då sminkade jag mig.. för att må bättre precis som du säger.. de är egentligen inget fel på det... men i slutändan så känner man vad har man gjort med sej själv? varför förstöra.. de finns inte någon som är perfekt! inte någon , och nina de är svårt att tro på vad folk säger jag vet de.. men de är sånt som man måste lära sej och även de tar tid. allt tar tid.. man får klättra, antagligen tappar man greppet. men då försöker man igen! och man ska aldrig bry sig om vad någon tycker. För du är väldigt söt, och jag har sett dig osminkad och med oplattat hår. och tro mig. fast de gör du inte jag vet! men du måste förstå. .. . Du kämpar, och du klarar detta .. för de vet jag , och de vet vi alla! du om någon förtjänar en bra plats.! nina glöm inte detta nu alla bryr sej om dig, alla älskar dig nina...

2010-09-10 @ 16:54:31
Postat av: sannnnnnnnenene

älskling älskling älskling..

glöm aldrig att vi, dina vänner, alltid finns för dig, vad som än händer, vad du är gör. om du gör något fel, så fixar vi det tillsammans, och om vi gör något fel så löser vi det !

det ska aldrig vara så att du ska må dåligt över dig själv , för du är så vacker man bara kan bli ! det finns ingen som är så vacker som du, och tro mig, jag kan gråta ibland över din&min vänskap, att jag, den lilla tjejen med stor trut och alltid säger massa skit, allt blir fel, ? jag, den konstiga är kompis med dig? den underbara nina, åh, det är så härligt, för du förstår mig, som ingen annan gör, jag kan prata med dig om allt, och jag hoppas du vet att du kan prata me mig också hjärtat. du är så vacker så vacker !

jag älskar dig nina, <3

2010-09-12 @ 11:40:47
URL: http://sanneyyya.blogg.se/

kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0