DAGENS FRÅGOR

minna om DAGENS FRÅGA:
hej nina! jag är en tjej som lätt går upp i vikt och har lite svårare för att gå ner. de senaste två veckorna har jag gått upp fyra kilo. mina lår är ihop växta och min mage är inte särskilt platt.. jag skulle jätte gärna vilja börja träna och få en snygg kropp! jag har börjat många gånger men har aldrig riktigt kommit igång. när det blivit för jobbigt har jag gett upp. jag skulle bli jätte glad om du kunde komma med tips för rolig och lätt träning, men som ändå ger resultat. gärna lite olika övningar för rumpa och mage. jag vågar inte längre visa mig i bikini, snälla hjälp mig att komma igång! kram.
minna: hej nina! jag är en tjej som lätt går upp i vikt och har lite svårare för att gå ner. de senaste två veckorna har jag gått upp fyra kilo. mina lår är ihop växta och min mage är inte särskilt platt.. jag skulle jätte gärna vilja börja träna och få en snygg kropp! jag har börjat många gånger men har aldrig riktigt kommit igång. när det blivit för jobbigt har jag gett upp. jag skulle bli jätte glad om du kunde komma med tips för rolig och lätt träning, men som ändå ger resultat. gärna lite olika övningar för rumpa och mage. jag vågar inte längre visa mig i bikini, snälla hjälp mig att komma igång! kram.
Svar: Hej Minna! Jag ska säga dig att det är många som har ihop växta lår, jag har också det. Jag tror nog att du tänker för mycket. Jag har haft samma problem. Jag tyckte jag var tjock,ful osv. Jag började träna men slutade efter 2 gånger kanske. Det man behöver är nog att man intalar till sig själv att man kan och att man ska träna, om det inte fungerar så får man helt enkelt ta en kompis, pojkvän, förälder, mormor, lärare.. vad som helst, som kan pusha en. Säga att kom igen nu går vi en runda. Jag var ute och joggade, eller bara tog en promenad lite då och då. Jag gjorde inte så mycket mer än att vara ute och gå. Det hjälper! Men om du ska ha rump/magövningar så kan du alltid söka på youtube. Det gjorde jag från första början och gjorde dom när jag hade tid. Tar inte alls lång tid och enkelt. Jag har också frågat min idrottlärare om några övning, det kan man ju också göra. Det viktigaste är egentligen att äta rätt och nyttigt! Skippa godiset mitt i veckan, läsk, kakor - ät bara det på helgerna! När du har tid, gå ut och gå, gör övningar, vad som helst! Om du är sugen på något, ta en frukt och kanske någon juice eller något. Bara man äter bra, går träningen mycket mycket bättre! Minna, du måste lära älska dig själv. Kanske inte älska, utan gilla. För man kan inte leva med sig själv om man inte gillar sig själv. Tro mig! Jag har levt sen 6 då jag tyckte att jag var tjock,ful osv. För bara några månader sen bestämde jag mig för att jag ska vara nöjd med mig själv, jag är fin. Jag har hört tusentals gånger att många skulle vilja ha min kropp, många skulle vilja vara som jag. Jag slår vad om att du inte alls blivit så tjock som du tror! Våga säga att du är fin, våga säga att detta passar jag i, jag ser smal ut i detta, jääkla vad jag känner mig snygg idag. Man behöver inte säga det till någon, bara ha det i huvudet, man säger det till sig själv. Det är bra, för man behöver självförtroende! Jag hoppas jag hjälpt dig lite, du får skriva igen om du vill fråga något annat! Kram på dig och lycka till
.
Johanna:hur lång är du? (:
Svar: Hej Johanna, jag är 1.67 :)
.
Felicia: Hur långa är du och dina kompisar? (:
Svar: Hej Felicia, jag är som sagt 1.67 , haha vilken rolig fråga .. Nämen dom är väl allt från 1.58 - 1.95 typ.
.
Elin:Tar du och "Sara" fortfarande Silica tabletterna? :D
Svar: Hej Elin :) Jag tar tabletterna lite då och då, har faktiskt ingen aning om Sara tar dom fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Felicia

hehe, jag mena dina närmsta vänner typ, dom du går iskolan med (:

2010-11-06 @ 18:36:16
Postat av: Lara

sv: jag kollar runt i internet mest...tidningar läser jag inte så ofta.

Men det är olika hemsidor som tex posh24.se osv ;)

2010-11-07 @ 22:30:43
URL: http://allmovies.blogg.se/
Postat av: jessica =)

hej! det är lite tråkigt att du bloggar så sällan, det är liksom två dagar sen du bloggade sist :P

det hade varit lite roligare om du hade bloggat varje dag, berätta lite vad du har gjort och sånt. och det är kul att kolla på bilder, det är du ändån ganska bra på ;) bara ett tips! kram jessica i jönköping <3

2010-11-08 @ 20:18:24

kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0